Annunciamo con grande piacere la nostra collaborazione con New Earth B, proprietario del Social Hotspot Database, strumento di riferimento a livello internazionale per lo svolgimento di studi di Social LCA. 2B è ora distributore del SHDB con SimaPro per l’Italia. New Earth B, società B Corp, è da sempre coinvolta e protagonista negli sviluppi metodologici della Social LCA attraverso i suoi fondatori Greg Norris e Catherine Benoit.
The social impact of a product is increasingly shaping the choices made by many consumers in terms of their purchases, and those of companies in terms of investments and recruiting talent. Companies that manage to transparently show how ethics and social responsibility are part of every step of their supply chain now have an advantage. The understanding and management of a business's social impact is, for all intents and purposes, a new element in market positioning.
The Social Hotspot Database (SHDB) makes it possible to quickly identify and thus assign priority to social risks related to supply chains through data classified by country and industry, in addition to a methodology that helps quantify social impacts. The Social Hotspot Database offers companies and organizations a concrete, transparent tool to manage operations more responsibly.
SHDB e SimaPro insieme offrono un tool per svolgere studi di Social LCA e valutare l’impatto sociale di una catena di fornitura identificando rischi e opportunità o confrontando possibili diversi scenari. Il SHDB può essere facilmente installato in SimaPro in 3 click.
Per maggiori informazioni potete contattarci scrivendo a info@to-be.it